pondělí 4. března 2013

závodní 9. týden

Tréninkový týden č. 9 (25. 2. - 3. 3. 2013)

Další týden uběhl jako voda, půlmaraton i maraton se blíží a začínají také běžecké závody.

Pondělí jsem vyběhnul v Praze. Hned u koleje jsem potkal spolužáka Ondru, který také vybíhal, tak jsem se k němu přidal. Na můj vkus byl ten začátek docela hodně svižnej, jsem přeci jen zvyklej se rozbíhat trochu pomaleji, ale neznamenalo to problém. Horší byl tající sníh, který tvořil obrovský louže - zejména kolem televize. Pak jsme to otočili na Pankrác a potom na Pražskýho povstání, kde jsem se cca po 5 km oddělil a pokračoval na Vyšehrad, dolů k řece a pak zase zpátky na kolej. Pak jsem sušil..

V úterý byly na programu zase intervaly. Nejprve jsem začal rozklusem a několika rovinkama, a pak se šlo na intervaly. Chtěl jsem jich původně 8, ale v průběhu šestého jsem začal pociťovat sílící bolest břicha, tak jsem se radši vydal zpět na kolej, což se ukázalo jako geniální řešení, neboť jsem to měl načasovaný na vteřiny. Tak jsem zase chytřejší, že 2 hodiny před během si nemám dávat tvaroh s ananasem.

Jinak intervaly 6x4 min na 170-175 TF, a tempa následující: 4:19, 4:09, 4:20, 4:25, 4:26, 4:38. V přestávkách mezi úseky jsem dal meziklus. Tolik běžců jsem snad za jeden výběh ještě nepotkal a zdravící morálka byla téměř stoprocentní. Dokonce se na mě i pár mladých běžkyň smálo (doufám že ne mi smálo :D).

Následující den jsem měl volno, ne že by se mi nechtělo běhat nebo jsem byl unavený, ale připravovali jsme kultovní geodetickou akci - G++, na které jsem připravoval video o našem studiu. Tak na běh nezbyl čas. Zato jsme ale potom večer, noc až do rána pořádně pařili, takže středa nebyla bez pohybu.

Horší bylo čtvrteční vstávání po čtyřech hodinách spánku. Bolel mi celej člověk, nejvíc nohy a nejhorší bylo levé lýtko. Skoro jsem nemohl stát na nohou. Ale naštěstí jsem to rozchodil. Dost mi v tom pomohly kompresní podkolenky. Večer jsem pak velmi opatrně vyběhnul hodně volným tempem a čekal co to udělá. Nohy naštěstí trochu bolely, ale dokonce míň než při chůzi.

V pátek už jsem si před Kbelskou desítkou netroufal na nějaký náročnější trénink, tak jsem zaběhnul podobně dlouhou vzdálenost jako ve čtvrtek volnějším tempem.

Jak jsem již avizoval v sobotu jsem byl přihlášený na Kbelskou desítku v Praze - první závod letošní sezóny. Otvírák to byl velmi úspěšný! Report ze závodu najdete zde.

V neděli jsem vyrazil si volně vyklusnout na delší běh. Dost jsem uvažoval nad tím, jestli to má být delší, ale tenhle týden jsem delší běh neměl, tak jsem si dal za cíl nízkou tepovku a vyběhnul  jsem s tím, že se uvidí. Vymyslel jsem si pěknou trasu - dva kilometry dolů k řece na tramvaj. Tramvají přesun na Sídliště Modřany a odtud již běžecky na Libuš, Kunratice, po kraji Kunratického lesa, do Krče, kolem nádraží, pak na Braník, Dvorce a po schodech nahoru na Kavčí Hory. Celkem slušných 17 kilometrů. A běželo se mi náramně. Unavenej jsem se moc necítil. A dost mi v průběhu překvapovala tepovka, která se držela poměrně nízko i při docela slušný rychlosti a to jsem se taky musel trochu brzdit. Průměrný tempo Garmin ukazuje 5:45 na průměrný tepovce 146. Což fakt značí volné tempo. Že by fakt trénink měl takový success?!

Celkem jsem za týden naběhal bez 60 metrů 60 kilometrů :D a stanovil si moc pěknej osobák na desítce.



Žádné komentáře:

Okomentovat