pátek 4. ledna 2013

Silvestrovský běh Borským parkem aneb poslední běh roku 2012

Poslední běh a zároveň i poslední závod v roce 2012 odstartoval přesně v 10:00 31. prosince v Plzni v Borském parku. Jednalo se o kratší kros, což byla skvělá možnost si vyzkoušet, jak na tom po dvou měsících smysluplného tréninku jsem. V propozicích byla uvedena délka 6.8 kilometru. Můj garmin však naměřil ďábelských 6.66 km.

Na start se postavila necelá stovka nadšených běžců, kteří neváhali na Silvestra si jít zazávodit. Taková to účast mi docela překvapila a to příjemně. Dávalo mi to větší šanci, že nebudu poslední. Ale to už jsem si dopředu trochu věřil. Cílem bylo si otestovat, jak to se mnou teď běžecky vypadá, abych pak měl zase třeba za jeden, dva měsíce zase co srovnávat. A také jsem si chtěl dodat zase nějakou motivaci do další tréninkové dřiny, která je ale zároveň radostí. Na startu jsem potkal kamarádku, která taky běžela.

Po startovním výstřelu mi přišlo, že se tentokrát nejednalo o nějaký zásadní honem rychlý úprk, jako když se všichni splaší a vyrazí jako při startu sprintu na 100 m. I špička mi přišla, že se rozběhla docela pomalu. Přestože jsem byl cca v polovině startovního pole, zlehka jsem se dral dopředu a snažil jsem se hlídat svoje tempo abych nepřepálil. Tak po cca 500 metrech již byli kolem mě běžci se stejnou výkoností. U takového půlmaratonu v Praze to trvá mnohem dýl..

Krosík byl vypsán na 4 kola. A jedno kolo mělo cca 1.7 km. První delší půlka kola byla po rovině či z kopce a druhá jak jinak do kopce. Tak v polovině stoupání byl zároveň start i cíl. Po rovince a z kopečka jsem držel tempo kolem 4:30 min na km, při stoupání jsem zpomaloval na cca 5:30 min na km. Žádné oslnivé tempo, ale snažil jsem se nastavit takový tempo, abych to celé uběhl, tak nějak stejně. Což bylo dobře. V průběhu jsem asi 4 lidi předběhl. A od dvou běžců jsem se předběhnout nechal. I když s jedním pánem jsem se asi 2 a půl kola přetahoval o pozici.

V průběhu třetího kola mě předběhla špička závodu. Jako první mě předbíhal nadějná to plzeňská olympijská star - Přemek Švarc s obrovským náskokem! Následující v pořadí jsem již bohužel neznal. Kolo navíc mi nadělilo asi celkem 5 borců. To není špatný.

Poslední kolo jsem chtěl zrychlit, což z kopce trochu šlo, ale v závěru kola do kopce už moc ne. Naštěstí cca 200 metrů před cílem mě povzbudil nějaký tatínek i na odrážedle pohybující chlapeček, což mi dodalo další energii pro záverečné zrychlení. Nicméně nejbližší závodník předemnou taky zabral, tak jsem ho sice rychle stahoval, ale stejně měl nakonec k cíli blíž on. O svou pozici jsem strach neměl, protože až kam jsem dohlédl nikdo. Pro pochybovače - ne opravdu jsem nebyl poslední.

Čas na mých garminech se zastavil na 33 minutách a 5 vteřinách. Což odpovídá průměrnému tempu 4:58 min na km, což takhle na konec (resp. začátek) sezony a na mě neni špatný. Takže spokojenost.

Nezbývá než poděkovat organizátorů, povzbuzujícímu publiku a spoluběžcům za super silvestrovský závod. Pokud to vyjde, tak za rok zase naviděnou!

Žádné komentáře:

Okomentovat